[O1] słabe światła mijania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • WarFan
    Classic
    • 2010
    • 37

    [O1] słabe światła mijania

    Przy rozbieraniu pękła w nim obudowa przy gwincie. Jest pod deską. Na razie klimka działa, na szybę już jestem umówiony - zaledwie 526zł z wymianą. Co to jest przy 920zł za wymianę parownika :P
  • bersoft
    Drive
    • 2009
    • 78

    #2
    [O1] słabe światła mijania

    Mam dość tych słabych świateł i chcę małym kosztem to zmienić
    co sądzicie o tych halogenach




    Mi się nasuwają pytania:
    1. czy instalacja i akumulator to wytrzyma
    2. czy większa ilość ciepła nie uszkodzi reflektorów
    3. czy zwiększenie mocy halogenów da więcej światła, czy te reflektory są tak beznadziejne i nic im nie pomoże

    Obecnie używam Hella Light Power i na pewno są lepsze od poprzednich kupionych na stacji benzynowej, ale i tak słabe.

    Co o tym sądzicie, a może ktoś już to wypróbował ??

    Komentarz

    • Northeusz
      RS
      • 2010
      • 1677
      • Octavia I (1U2)
      • AUM 1.8 20VT 150 KM

      #3
      Re: słabe światła mijania

      bersoft, tych co napisałeś osobiście nie używałem, ale polecam Osram NightBreaker lub Philips X-treme. Cenowo jednak i Osramy i Philipsy wychodzą drożej, lecz przy świetle jakie dają na pewno nie mają wpływu na instalację w samochodzie.
      Pozdrawiam
      Northeusz

      Komentarz

      • czernobyl
        L&K
        • 2008
        • 1276
        • Octavia III (5E3)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        bersoft,
        2. raczej uszkodzi - zajdą "mgłą" tudzież ściemnieją - całe reflektory są z różnych tworzyw sztucznych; również coś się może fizycznie stopić - np. kostka zintegrować na stałe z żarówką
        3. dawno temu na forach ludzie pisali, że porządna żarówka o legalnym watażu (55/60W) świeci i tak lepiej niż wynalazki 80/100/140W. prześledź temat "polecam żarówki".

        osobiście polecam philips nightguide - świecą tak samo dobrze jak x-treme, za to żyją 2x dłużej.

        pamiętaj też o kwestiach takich jak legalność - w razie stłuczki i wykrycia, że świeciłeś jakimś odpustowym lampionem mogą uznać Cię za współwinnego, a ubezpieczyciel z przyjemnością odmówi wypłaty ubezpieczenia

        Komentarz

        • Octan
          Rider
          • 2006
          • 653

          #5
          Skopiowałem opinie użytkownika takich żarówek z innego forum, niech posłuży ci ona za radę.Oto ona, cytuje - To jest porażka, obudowa, oraz częsci plastykowe nie są wstanie odprowadzic takiej ilości ciepła, jak w żarówkach 55W. Odbłyśniki mam nadtopione i tyle z tego jest.

          Komentarz

          • Tomek_dx
            Rider
            • 2008
            • 398

            #6
            bersoft, A sprawdź najpierw sobie czy nie masz jakiś strat na napięciu we wtyczce żarówki.
            Poniżej prosta tabela która powinna uświadomić jak duże są spadki jasności przy wydawałoby się niewielkich spadkach napięć.

            10.5V : 510 lumens
            11.0V : 597 lumens
            11.5V : 695 lumens
            12.0V : 803 lumens
            12.5V : 923 lumens
            12.8V : 1000 lumens ←Rated output voltage
            13.0V : 1054 lumens
            13.5V : 1198 lumens
            14.0V : 1356 lumens ←Rated life voltage
            14.5V : 1528 lumens

            Ja miałem taki przypadek w VW Golfie III że na żarówkach był spadek o ok 3V. Zrobiłem zasilanie świateł na przekaźnikach bezpośrednio z akumulatora używając wtyczek i gniazd ze szrotu aby w razie czego można było wrócić do oryginału. Efekt był porażający jak na żarówki poszło 14,5V a nie 11,5 Poniżej link do porady z forum VW:
            Tomek

            Komentarz

            • bohBOHUN1
              Classic
              • 2011
              • 5

              #7
              Sam miałem podobnie na początąku światła były tragiczne..
              kupiłem żarówki OSRAM COOL BLUE rok temu i świecą do dziś bardzo dobrze o wiele lepiej i wyraźniej... pozatym jest osobny temat o żarówkach watro poczytać

              [ Dodano: Pon 31 Paź, 11 09:55 ]
              Moja biała dama
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53980

              Komentarz

              • czernobyl
                L&K
                • 2008
                • 1276
                • Octavia III (5E3)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                Tomek_dx, też w golfie 3 skorzystałem z tej porady i zadziałało tak samo - piorunująco
                bersoft, ile lat ma twoja bryka? na pewno przepłukanie reflektora od środka nie zaszkodzi -plastikowym też nie, "prałem" tak kiedyś reflektory w fabce żony. kilo syfu wypłynęło po 200kkm
                autorze, dodatkowo: jeśli chodzi Ci o dużo światła, a nie efekt, to omijaj jakiekolwiek żarówki z barwioną na niebiesko bańką - na mokrym nic nie widać

                Komentarz

                • phrix
                  L&K
                  • 2007
                  • 1000
                  • Audi
                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  jeśli chodzi Ci o dużo światła, a nie efekt, to omijaj jakiekolwiek żarówki z barwioną na niebiesko bańką
                  Pod tym się podpiszę, najlepsze są moim zdaniem "żółte" żarówki. Daj jakieś foto lampy czy jest plastik czy szkło ?? Może odbłyśnik jest zasyfiony i dlatego słabo świeci. Co jak co ale akurat czyste klosze + dobre żarówki w O1 = dobra widoczność. Pytanie kiedy były ustawiane reflektory bo może po prostu zbyt nisko świecą ??
                  Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                  _

                  Komentarz

                  • bersoft
                    Drive
                    • 2009
                    • 78

                    #10
                    temat już obadany !

                    1. klosze są z tworzywa lekko zszarzałe,
                    2. odbłyśnik czysty
                    3. napięcie
                    a) silnik OFF - akumulator 12V, halogen 10V
                    B) silnik ON - akumulator 14V, Halogen 12V

                    Tak na szybko podłączyłem napięcie z akumulatora do halogenu podczas pracy silnika i faktycznie widać że sporo mocniej świeci (wg. rozpiski jest to różnica 800 a 1350 lumeli).

                    Więc to chyba jest przyczyna słabych świateł w moim samochodzie, aczkolwiek zastanawiam się czy to nie jest tak specjalnie zrobione, w końcu halogeny są na 12V, a nie wiem czy 14V nie spowoduje ich szybkiego przepalenia.

                    Najbardziej mnie zastanawia gdzie powstają te straty, bo może jest łatwiej wymienić np. jakiś przekaźnik niż robienie nowego okablowania, zwłaszcza że Octavi są nietypowe wtyczki które ciężko będzie zdobyć. A może po prostu tak ma być !!!

                    Ciekawe jak u Was jest z napięciem na halogenie ??

                    -----------------

                    oczywiście pomiary robiłem jak instalacja była pod obciążeniem (H4 odpalona)

                    Komentarz

                    • bobolino
                      Rider
                      • 2010
                      • 392

                      #11
                      Zamieszczone przez bersoft
                      a) silnik OFF - akumulator 12V, halogen 10V
                      B) silnik ON - akumulator 14V, Halogen 12V

                      Tak na szybko podłączyłem napięcie z akumulatora do halogenu podczas pracy silnika i faktycznie widać że sporo mocniej świeci (wg. rozpiski jest to różnica 800 a 1350 lumeli).

                      Więc to chyba jest przyczyna słabych świateł w moim samochodzie, aczkolwiek zastanawiam się czy to nie jest tak specjalnie zrobione, w końcu halogeny są na 12V, a nie wiem czy 14V nie spowoduje ich szybkiego przepalenia.
                      Słuchaj, ta rozpiska jest tylko poglądowa i tutaj napięcie na wyjściu do żarówek masz jak najbardziej prawidłowe. Czyli 12V, tak jak fabryka nakazała. Zresztą gdyby zrobić taką rozpiskę na czterech rodzajach żarówek, począwszy od chińskich, poprzez normalne firmowe, a zakończywszy na tych +50% LIGHT, to w każdym pomiarze wyszłyby inne wyniki.
                      Wg mnie to jest po prostu wynik zużytych już reflektorów i najwyższy czas wymienić je na nowe.
                      EDIT:
                      Optymalne napięcie prądu dla żarówki reflektorowej powinno być w granicach 13V, także trochę Ci gdzieś ucieka.

                      Komentarz

                      • endryu
                        RS
                        • 2006
                        • 3778
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez bersoft
                        a) silnik OFF - akumulator 12V, halogen 10V
                        duży spadek napięcia :!: jutro sprawdzę u siebie. Chociaż w mojej 11-letniej octaviance (raz czyściłem szkła reflektorów) światełka świecą całkiem dobrze na standardowych żarówkach.
                        Zamieszczone przez bersoft
                        Najbardziej mnie zastanawia gdzie powstają te straty
                        sprawdź zaciski na stykach żarówki. Przeszyść te styki (w kostce i żarówce). Może trzeba zaciski w kostce odpowiednio podoginać. Żarówka H4 pobiera 4,5-5 A.
                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                        =================================================

                        Komentarz

                        • ruwado
                          RS
                          • 2009
                          • 14915
                          • Octavia IV (NX3)

                          #13
                          Kiedyś w Polonezie Caro jeździłem na 100 W Ale zaraz go sprzedałem. Żeby nie igrać z instalacja lepiej kup żarówki o nominalnej mocy, ale zwiększonej świtałości.

                          Ja mam Osram nightbreaker +. Jestem zadowolony.
                          pozdrawiam - Darek
                          ​​

                          Komentarz

                          • sew1981
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratoRS
                            • 2009
                            • 10986
                            • Fiat

                            #14
                            phrix, z tymi "niebieskimi" żarówkami różnie bywa, zależy co się trafi. Ja kupiłem swego czasu w "Realu" żarówki "Intertec" (niemieckie) h4 xenon super white , 3 za jakieś małe pieniądze w pudełku - chyba 20 parę zł 3 sztuki. Bańke mają lekko niebieską i świecą wbrew temu co piszecie sporo jaśniej niż zwykłe (żółte) h4 - zamieniłem je w miejsce standardowej "Narvy". Używałem ich w Corsie , używam ich w Scudo. Mogę je polecić z czystym sumieniem. Kiedyś tak samo kupiłem h3 do SI i te faktycznie na zewnątrz jakby jaśniejsze, ale dawały gorsze światło na drogę niż standardowe h3. Poprostu zależy na co się trafi.
                            Zdjęcie jak to świeciło w Corsie: Lewa (Unitronic), Prawa (Narva)
                            Załączone pliki

                            Komentarz

                            • czernobyl
                              L&K
                              • 2008
                              • 1276
                              • Octavia III (5E3)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              #15
                              sew1981, porównywanie supermarketowego wynalazku to zawsze loteria - nieważne, czy to serek waniliowy, cola value czy żarówki. dodatkowo cięzko porównać standardowe żarówki vs wzmocnione, np. philips bv będzie lepszy niż philips premium

                              ale porównując markowe i "mocne" zarazem: np. phlips bluevision vs philips x-treme czy osram coolblue vs nightbreaker, zawsze sporo więcej światła dają te nie-blue. w ogóle bardzo często wyniki testów dla niebarwionych żarówek są podawane oddzielnie niż tych "blue". fizyki nie oszukasz - ta sama wygenerowana wewnątrz żarówki ilość światła albo zostanie rozproszona praktycznie w całości (jakiś ułamek zabierze szkło), albo spora część zostanie zatrzymana na niebieskiej bańce (zatrzymujemy "żółtą" część światła, dającą jakąkolwiek widoczność na mokrym). ponadto osobiście uważam, że żarówki z niebieskimi dodatkami (nawet tak małymi jak philips x-treme) są beznadziejne we mgle - dużo mniej widać i łatwiej się samodzielnie oślepić.

                              Komentarz

                              • tryton
                                Elegance
                                • 2008
                                • 935

                                #16
                                Zamieszczone przez czernobyl
                                zawsze sporo więcej światła dają te nie-blue.
                                Powiem ci że obecnie mam założone tungsramy +90 wcześniej Tungsram SPORTLIGHT BLUish + 50% i stwierdzam że żarówki z filtrem dawały lepsze światło . Na mokrym ani jedne ani drugie nie dają rady . W czasie mgły wystarczy włączyć przeciwmgielne

                                Komentarz

                                • bersoft
                                  Drive
                                  • 2009
                                  • 78

                                  #17
                                  może ktoś zmierzyć napięcie na halogenach i akumulatorze podczas pracy silnika, bo nie wiem czy u mnie jest prawidłowe

                                  a) silnik OFF - akumulator 12V, halogen 10V
                                  B) silnik ON - akumulator 14V, Halogen 12V


                                  dzięki

                                  Komentarz

                                  Pracuję...